McDonald's: reklama podprogowa

Opublikowany 2010-05-12 22:50:48

tymothy
3750
Sprawa dotyczy dość starego wydarzenia, niemniej tak się złożyło że dopiero teraz się na to natknąłem. 27 stycznia 2007 roku w amerykańskiej telewizji Food Network przez zaledwie jedną klatkę nagrania pojawiło się logo McDonalda. Większość komentarzy, zarówno autora nagrania jak też licznych wpisów na blogach sugeruje, że McDonald's uprawiał marketing podprogowy. Wielu ludzi uważa, że wyświetlenie reklamy na bardzo krótki, niezauważalny moment w podświadomy sposób wpłynie na nasze preferencje, np. po wyjściu z kina. Odpowiednie przepisy prawa w wielu krajach zabraniają tej formy reklamy. Faktem jest jednak, że brakuje przekonujących dowodów na to, że percepcja podprogowa w ogóle działa. Często cytowane jako dowód badanie Jamesa Vicary z 1957 roku było zwykłą fałszywką. Food Network wytłumaczyła to zdarzenie jako „zwykły błąd techniczny”. Czy tak jest rzeczywiście, czy może mamy tutaj do czynienia z drugim dnem, w postaci reklamy wirusowej? Zbyt często na „problemy techniczne” zrzuca się winę za coś, do czego nie wypada się przyznać.

Komentarze (1)


Drogi Czytelniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi oraz materiały redakcyjne. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowywanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększymy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdej chwili.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać (na podstronie z ustawieniami prywatności), odznaczając wybraną zgodę i klikając przycisk "nie zgadzam się", z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.