Pop-upy - co warto o nich wiedzieć i czy opłaca się je stosować?

25.08.2021 InternetCiekawostki

Artykuł sponsorowany

Konwertujące pop-upy zna każdy użytkownik sieci. To tak zwane wyskakujące okienka na witrynie internetowej. Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy warto je stosować, a odpowiedź brzmi - zdecydowanie tak. Pozostaje tylko kwestia, że należy to robić umiejętnie, w taki sposób, aby osoba, która je widzi nie chciała natychmiast nacisnąć zamykającego je krzyżyka, a wręcz przeciwnie - zainteresuje się jej przekazem.

Pop-upy - co warto o nich wiedzieć i czy opłaca się je stosować?

Czym jest pop-up?

Pop up to zawierające dodatkowy komunikat okienka, które pojawiają się na stronie internetowej. Nie można ich przeoczyć i zna je każdy użytkownik Internetu. Są one wykorzystywane do różnych celów. Wśród nich można wymienić na przykład przedstawienie prośby o to, aby użytkownik zatwierdził politykę prywatności oraz zasad użytkowania danej witryny. Może się na nich pojawić także komunikat z prośbą o akceptację plików Cookies. Tego rodzaju treści, to standard na stronie, jednak pop-up wykorzystywany jest także w celach konwersji.

 

Pop up reklama, to nic innego, jak środek do pozyskania leadów. Jest bardzo pomocny jako CTA zachęcając do przejścia na konkretną podstronę czy też mediów społecznościowych - słowem - tam, gdzie nam w danym momencie zależy, aby użytkownik się znalazł. Jeśli właściwie wykorzystamy ich potencjał reklamowy, to tak właśnie się stanie.

Główne typy pop-upów

Pop up jako forma komunikacji doczekała się już kilku typów. Wśród nich można wyróżnić między innymi welcome mat, co w praktyce oznacza, że mamy do czynienia z okienkami, które mówiąc obrazowo - zaciemniają witrynę. Kolejny, to overlay czyli takie pop-upy, jakie pojawiają się na środku strony, powyżej treści. Innym rodzajem pop up jest baner. Jego miejsce także jest nad treścią. Banery nie są dużych rozmiarów, a co za tym idzie, nie zaburzają nam komfortu przeglądania danej witryny. Na stronach spotykane są także boxy typu slide-in – one. Te wyskakują, a można nawet powiedzieć, że wysuwają się z dołu, albo też z boku. Co ważne, pozostają cały czas na uboczu głównej treści i jej nie przysłaniają.

Kiedy pop-up jest najczęściej wywoływany?

Jak już zostało wspomniane, pop-up najczęściej jest wywoływany zaraz po wejściu na daną stronę. Świetnie się to sprawdza np. kiedy chcemy poinformować klienta o nowej promocji i chcemy dać mu kod rabatowy. Kolejny moment, to wtedy, kiedy witryna jest już przewinięta do określonego momentu - tutaj mowa między innymi o landing page’ach. Inny, jaki wyróżniamy, to moment, w którym użytkownik wykonał jakieś działanie np. kliknął w dane pole. Pop-up może także pojawić się w chwili, kiedy użytkownik jest już na naszej stronie przez określony czas.

Drogi Czytelniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi oraz materiały redakcyjne. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowywanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększymy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdej chwili.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać (na podstronie z ustawieniami prywatności), odznaczając wybraną zgodę i klikając przycisk "nie zgadzam się", z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.