Walka YouTuberów o subskrypcje. Jeden z nich przekroczył niewyobrażalną barierę
W ostatnich miesiącach sporo mówiło się o pojedynkach dwóch YouTuberów – popularnego „PewDiePie” i kanału muzycznego T-Series. Jeden z nich przekroczył magiczną barierę 100 mln subskrypcji. Komu udała się ta sztuka?
Walka o subskrypcje pomiędzy Szwedem Felixem „PewDiePie” Kjellbergiem a indyjskim kanałem muzycznym T-Series trwała od kilku tygodni. PewDiePie to jeden z najpopularniejszych YouTuberów na świecie. Od wielu lat był (i wciąż jest) gwiazdą tego popularnego serwisu. Był niedoścignionym wzorem dla wielu innych twórców. Do czasu...
Na You Tube pojawił się nowy gracz – indyjski serwis muzyczny – T-Series, który od samego początku zaskakiwał zawrotnym tempem rozwoju. W obronie Szweda stanęło wielu internautów, którzy stworzyli nawet specjalną akcję #SubscribeToPewDiePie, która miała mu zapewnić czołowe miejsce wśród YouTuberów.
Oba kanały mniej więcej w tym samym czasie przekroczyły liczbę 90 mln subskrypcji, ale w pewnym momencie dynamika wzrostowa Kjellberga spadła, przez co Szwed musiał uznać wyższość kanały indyjskiego. Obecnie na koncie Felixa jest około 96 mln subskrybentów.
T-Series to ogromna sieć kanałów. Ma ich aż 25, które poruszają różnorodną tematykę – są programy dla dzieci, komedie itp. Tylko przez ostatnie 90 dni indyjski kanał łącznie zgromadził 13 miliardów wyświetleń, podczas gdy Szwed przez pół roku nabył ich „tylko” 4 miliardy!
Jednak YouTuberzy mogą być spokojni, największym zainteresowaniem widzów ciągle cieszą się oryginalne, autorskie materiały.
PewDiePie zasłynął z kontrowersyjnych wypowiedzi, m.in. tych na tle rasowym. Jednak eksperci szacują, że jego kanał będzie drugim, który przekroczy granicę 100 mln subskrypcji.